Matkani

Portfolion työstämisessä yllättävintä oli se, kuinka paljon aikaa se vei, varsinkin muiden ryhmäläisten osioiden läpikäynti. Alun perin olin suunnitellut tekeväni kuvitustyöt maaliskuun loppuun mennessä, mutta muiden osioiden läpikäyminen vei oman osansa ajasta. Työskentelyssä oli myös haasteellista englanninkielisten termien kääntäminen. Moninaiset tekniset haasteet lisäsivät työmäärää, kun muun muassa sivuston tallennustila täyttyi.

Portfoliotyöskentelyssä opetuskerta lukiossa oli hyvin opettavaista, ja olin iloinen, että kaksi muutakin ryhmäläistä tulivat mukaan järjestämiseen. Palautteiden perustella lukiolaiset olivat odottaneet pikemminkin yleisempää esittelyä oikeustieteellisestä, vaikka olin esitellyt opetuskerran siten, että siinä käydään itse oppiaineen sisältöä läpi. Sain kuulla jälkikäteen opoilta syyksi sen, että lukiolaiset saattavat lukea wilma-viesteistä ainoastaan otsikon eikä itse viestiä. Olin kuitenkin positiivisesti yllättynyt, kuinka moni jäi tekemään kahootin, vaikka olikin koulupäivän viimeinen tunti.

Opin myös uutena asiana editoinnin opetusvideoita tehdessäni. Olin myös tyytyväinen, että sain ne tehtyä jännityksestä huolimatta. Olen myös tyytyväinen, että sain kuvitukset tehtyä, vaikka niiden teko viivästyikin.

Kaiken kaikkiaan opin paljon portfolion työstämisessä, niin verkkosivujen luomisesta, editoinnista kuin esiintymisestä.



Aikaloki löytyy alta

Luo kotisivut ilmaiseksi! Tämä verkkosivu on luotu Webnodella. Luo oma verkkosivusi ilmaiseksi tänään! Aloita